Search This Blog

Wednesday, September 29, 2010

Piala Jemputan Eximbank Millenium Thang Long 2010

Sinopsis Perlawanan Antara Vietnam U-23 vs MALAYSIA U-23


                                                                VS



1st Half  :

Paper kata - Rentak Malaysia lebih kepada taktikal defensive dan terdorong untuk lebih bertahan kerana asakan-asakan pantas dari pemain Vietnam

Aku rasa - Rajagopal mempunyai taktikal tendency untuk bertahan dan play safe di sparuh masa pertama.Taktik y sama digunakan pada temasya Sukan Sea 2009 y menyaksikan Malaysia membawa pulang pingat emas berpulung tahun selepas kali terakhir Malaysia memenanginya melalui gandingan Shebby Singh dan rakan2nya.Taktik safe play dari Rajagopal aku rasa sangat bijak kerana selain dari elakkan injury,piala ini hanyalah jemputan semata2 dan belum tentu diiktiraf FIFA.

Kedudukan Separuh Masa : Vietnam 2 - Malaysia 1

Penjaring Vietnam :

Ngu- yen Anh Duc (min ke-19) 
Paper kata : bola muntah..
Aku kata : Guna keeper ketiga kebangsaan , Khairul Fahmi Che Mat (gugup@less exp),xpa..awai lagi cek...haha

Ngoc Dieu (min ke-26)
Paper kata : Pemain tengah membuat hantaran ke penyerang dengan kemas.
Aku kata : Nasib ja bola deflection smpai kt penyerang...tp finishing yang kemas oleh pnjaring
                            
Penjaring Malaysia :
Sudah semestinya penyerang berbisa , Norshahrul Idlan Talaha. (min ke-43)

Paper kata : Kesilapan keeper y tergelincir , gol mudah....
Aku kata  :  Decent shot dan bukan semua penyerang Malaysia cold-headed cm Norshahrul.Bagi kt org lain entah masuk ke x...

2nd Half : Kekal..

Paper kata : Malaysia gagal mencari gol penyamaan....
Aku kata : Permainan jauh lebih tersusun , control game , shot on target y berterusan

Overall : Ikut lah kata2 Rajagopal ni ..."kita tak perlu rasa terlalu kecewa"




next game : Malaysia vs Iran (30 sept 2010)

No comments:

Post a Comment